Kroymans Jaguar
 

Jaguar brengt F-PACE SVR naar nog hoger niveau met verder verbeterde prestaties en aangepast design

De nieuwe Jaguar F-PACE SVR is nog sneller, dynamischer en verfijnder dan ooit. Het team van Jaguar SV heeft de topversie van de performance-SUV verder verbeterd en naar een nog hoger niveau gebracht.

De updates aan de Jaguar F-PACE SVR zijn een combinatie van nieuwe hardware en de overstap naar de geavanceerde Jaguar Electronic Vehicle Architecture, EVA 2.0 genaamd. Het omvat op autosport geïnspireerde designdetails, een luxueus en op prestaties gericht interieur en de nieuwste verbonden comforttechnologie.

Michael van der Sande, Managing Director, Jaguar Special Vehicle Operations, zegt: “De originele F-PACE SVR zal al vol karakter, werd zeer gewaardeerd door klanten en was een van de bestverkochte Jaguar SV-modellen ooit. De nieuwe versie bouwt voort op dit succes, met talrijke kleine verbeteringen, die samen de lat in het high-performance SUV-segment weer hoger leggen.”

 

Verbeterde prestaties, minder emissie en verbruik

De nieuwe Jaguar F-PACE SVR is uitsluitend met Jaguars 5.0 liter V8 Supercharged benzinemotor leverbaar. De motor heeft een vermogen van 405 kW (550 pk) en een koppel van 700 Nm – een toename van 20 Nm. Dit hogere koppel zorgt voor nog betere prestaties. De F-PACE SVR accelereert nu in slechts 4,0 seconden van 0 naar 100 km/uur – drie tienden sneller dan voorheen – en heeft een topsnelheid van 286 km/uur – een toename van 3 km/uur.

De aandrijflijn omvat nu dezelfde koppelomvormer als die in de Jaguar XE SV Project 8 supersedan, die berekend is op de grotere kracht van de motor. Het koppel is weliswaar hoger en de prestaties zijn verder verbeterd, maar de CO2-emissie is gereduceerd tot 275 g/km en het brandstofverbruik ligt nu op gemiddeld 12,2 l/100 km*.

 

Meer dynamiek dankzij talrijke verbeteringen

De transmissie en dynamische systemen profiteren eveneens van aanpassingen. De verbeterde Dynamic-modus heeft een unieke afstelling en zorgt voor een extra scherpe rijbeleving. Met de nieuwe Dynamic Launch-functie blijven de wielen ook tijdens het schakelen aangedreven, waardoor de F-PACE SVR nog sneller accelereert vanuit stilstand. Tegelijk is de SVR-versie ook comfortabeler en prettiger om rustig mee te rijden, zonder dat dat ten koste gaat van de dynamiek op hoge snelheid. Dat benadrukt de veelzijdige inzetbaarheid van de auto nog eens.

De stuurinrichting is verbeterd en voorzien van een nieuwe elektronische bekrachtiging, die zorgt voor een nog directer stuurgevoel. Dat maakt het gevoel van de bestuurder met de auto nog sterker. Een aangepaste afstelling van de adaptieve demping en herziene onderstelcomponenten zorgen voor een nog verfijnder rijcomfort bij lagere snelheden.

De bestuurder profiteert in de nieuwe Jaguar F-PACE SVR ook van een verbeterd remgevoel. De tweedelige remschrijven, met een diameter van 395 mm vóór en 396 mm achter, worden nu ondersteund door een nieuwe Integrated Power Booster, die samen met de nieuwe kalibratie van het remsysteem zorgen voor een sportievere, kortere slag van het rempedaal. Deze afstelling is specifiek voor het SVR-vlaggenschip. De verbeterde koeling en aerodynamica van de auto verbeteren ook de remprestaties, wat de bestuurder nog meer vertrouwen geeft.

De 5.0 liter V8 Supercharged benzinemotor is gekoppeld aan de zeer alert reagerende en vloeiend schakelende achttrapsautomaat van Jaguar. Die zorgt voor snelle schakelacties voor moeiteloze prestaties en past de vermogensafgifte aan op de specifieke rijomstandigheden.

Paul Barritt, F-PACE SVR Chief Programma Engineer, Jaguar SV, zegt: “The move to Jaguar’s new Electrical Vehicle Architecture gave us the opportunity to revisit the calibration of every single component, so we took the chance to fine-tune the driving experience to make it feel even more focused and even more refined. Those thousands of detail changes take the F-PACE SVR to the next level.”

 

Persoonlijke afstelling

Jaguar All-Wheel Drive met Intelligent Driveline Dynamics is standaard. De Adaptive Dynamics-wielophanging biedt een nauwkeurige, dynamische afstelling en een soepel rijgedrag. Configurable Dynamics maakt de auto nog aantrekkelijker, want de bestuurder kan de auto nu naar zijn of haar persoonlijke voorkeuren afstellen. Dankzij de stopwatch, G-krachtmeter en weergave van de pedaalgrafiek kan de bestuurder in de Dynamic-modus zijn prestaties volgen.

 

Verbeterde aerodynamica

Het design van de nieuwe Jaguar F-PACE SVR is gebaseerd op de kennis en ervaring van SV uit de autosport, met verbeterde aerodynamica dankzij nieuwe ventilatieopeningen voor betere koeling van aandrijflijn en remmen. De aanpassingen zorgen voor superieure aerodynamische prestaties, waaronder 35 % minder opwaartse druk. De luchtweerstand is afgenomen van 0,37 naar 0,36 Cw. De aanpassingen zorgen niet alleen voor betere prestaties, maar ook voor een sportiever design.

 

Ingrijpend vernieuwd interieur

Het interieur van de nieuwe Jaguar F-PACE SVR is vrijwel geheel nieuw ontworpen, met materialen die het dynamische karakter van het interieur en de bedieningselementen benadrukken. Inleggen in de stoelen en portierpanelen zijn afgewerkt met Alcantara en de bergruimte in en armsteun op de middenconsole zijn bekleed met luxueus Windsor-leder. Het 12,3-inch HD Interactive Driver Display is bekleed met Alcantara met donkerbruin stiksel. Bewerkte aluminium afwerkingselementen zijn standaard, koolstofvezel met een open structuur behoort tot de opties.

Eveneens optioneel zijn slanke, semi-aniline lederen sportstoelen met een op het heritage-logo geïnspireerd borduursel aan de voorzijde bij de schouders. Deze stoelen zijn ook voorzien van een unieke perforatie van de rugleuning, in een patroon dat terugkomt op de achterzijde van de stoel. Een SVR-logo in reliëf op de hoofdsteunen maakt de hoogwaardige uitstraling compleet.

De nieuwe Jaguar Drive Selector voelt in de F-PACE SVR nog prestatiegerichter aan en is afgewerkt met leder met op het heritage-logo geïnspireerde detaillering en het SVR-logo in reliëf. Het nieuwe SVR-stuurwiel is afgewerkt met schakelpaddles in een aangenaam aanvoelende aluminiumlegering, die de bestuurder nog meer bij het handmatig schakelen betrekken.

 

Geavanceerde technologieën en nieuw infotainment

De nieuwe Jaguar F-PACE SVR is verder voorzien van alle geavanceerde technologieën van de nieuwe F-PACE. Zo is hij altijd verbonden en up-to-date voor optimaal gebruiksgemak voor de bestuurder. Daarbij hoort ook het intuïtieve Pivi Pro-infotainment, Software-Over-The-Air-functie, de nieuwste Advanced Driver Assistance Systems en optioneel een draadloze oplaadmogelijkheid voor mobiele apparaten.

*Alle verbruiks- en emissiecijfers zijn gemiddelden op basis van de WLTP. Verbruikscijfers zijn vastgelegd met een productieauto over een gestandaardiseerde route. In de praktijk is het verbruik afhankelijk van de conditie van de auto, de omstandigheden op de weg en de rijstijl. Vermelde cijfers zijn vastgelegd in officiële tests van de fabrikant, overeenkomstig de EG-wetgeving. Cijfers alleen ter vergelijking, Praktijkcijfers voor brandstof- en stroomverbruik, emissie en actieradius kunnen afwijken onder invloed van de rijstijl, weersomstandigheden, belasting van de auto, wiel- en bandenmaat en gemonteerde accessoires.

x

COOKIE POLICY

Jaguar wil graag cookies gebruiken om informatie op uw computer op te slaan. Cookies helpen ons om onze website te verbeteren en die producten en diensten aan te bieden die u volgens ons kunnen aanbelangen. Een van die cookies is essentieel om bepaalde delen van de site te laten werken en werd reeds toegestuurd. U kunt alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar bepaalde onderdelen van de site werken dan mogelijk niet correct. Meer informatie over online gedragspubliciteit of de cookies die we gebruiken en hoe u ze kunt verwijderen, vindt u in ons Privacybeleid